...AL-KISAH CIK CT KELEMBAI...
#1# #2# #3# #4#
Welcome

Assalamualaikum...Haii si cantik/handsome...#SPMCANDIDATE2013...Flying colours SPM results, insya'ALLAH...Menjadi seorang MUSLIMAH yang sejati, insya'ALLAH...


De'Owner

CIK CT KELEMBAI
SWEET 17 (2013)
KEDAH,MALAYSIA
LOVE TWITTERING, LOVE INSTA, LOVE BLOGGING
Talks Here

hover the image

You can put anything at here.


My Past

Credit Sections


Own by : CIK CT KELEMBAI
Template by : hazdnul
Template by : Ziera
Editor: Ainaa Khodori
Others :


THIRD DAY AT NEW SCHOOL
Friday, 6 January 2012 | 01:18 | 1 panda


05/01/2012
(KHAMIS)
haha . dah msuk hari yg ketiga sudahhh . dan hari  ini laa , hari yg menentukan aku akan berda di kelas mana . walaupun aku tau cikgu bgtw kt aku kelmarin aku layak masuk kelas sains , mana nak tau kena pindah masuk kelas lain kaa hari ini ? hehe . dan sebelum cikgu agihkan kmy semua . dtg seorg ustazah yg bernama PN. ASMAHAN . budak-budak laky diarahkan ke surau , ustaz nk ceramah kt depa . hehe . dan budak-budak perempuan diarahkan duduk di dalam dewan mkn asrama .

ustazah tuu baik sgt aku rasa . cara dea brcerita tuu sgt mnarik prhtian aku . dea crita bkn saja 1 bab . brbgai2 bab dea cita . haha . apa yg dea ckpkn , serba sedikit aku catit di buku catatan aku . hehe . dea bgtw , kalo kita nk belajar . belajarlah pd wktu tngh2 mlm . mcm wktu 1/3 pg amat baik katanya . manakala , pd wktu tngh hari atau ptg , NABI tidak mngalu-alukan kita belajar pd ketika ituu . cewwaahhhh . nk berceramah laa pulokkk . hehehe . aku tw msti ramai dah yg tw , blajaq pukul 2 , 3 pg nii mmg wktu yg terbek . haha . selain drpd tuu , ustazah kata lg NABI tak pernah tinggal smbhyg DHUHA . ampa tau kn solat DHUHA tuu apa ? yaa . ramai jgak yg tw NABI mmg tak prnh tinggal solat ini . ustazah sarankan kt semua budak pmpuan , bila hbh solat DHUHA atau solat FARDHU , berdoalah seperti ini ...

" YA ALLAH ! ANDAINYA 10A1 JAUH DI ATAS PERMUKAAN LANGIT , DEKATKANLAH DAN BERIKAN KEPADA AKU . ANDAINYA 10A1 BERADA DI DALAM PERUT BUMI INI , KELUARKANLAH DARI PERUT BUMI INI DAN BERIKANLAH KEPADA AKU 10A1 ITU . YA ALLAH ! KAU MAKBULKANLAH DOAKU INI . "

yaa , seperti ituu laa ustazah bgtw kt kmy . kmudian hbh ceramah . tibanya wktu rehat . hehe . apa lg , pakat serbu laa nk pi rehat . haha .
selepas rehat . semua msuk ke dewan makan asrama semula . kmudian cikgu Raihan nk umumkan klas msing-msing . bkn cikgu Raihan yg umum , tp guru klas msing2 pulakk . adoii , smkin berdebar jiwa aku . guru klas 4MURNI tak mai lg . so dimulakan dgn 4IKHLAS dulu laa . klas nmber 2 . pnggil2 . siap . hbh . haha . kmudian bru guru klas 4MURNI . ckgu tuu sbut nama sorgsorg . dan kmudian tibalah saat nama aku dipnggil , SITI NURHIDAYU BINTI JAAFAR . huishh , nama aku , lalu aku pun bngun laa p kt tmpt depa brkumpul di depan dgn segan silunya . sbbnya depa pakat usha , siapakah gerangan nama budak tuu ? adoii . maluu ! haha ! aku mnunggu shinggalah hbh nama budak-budak 4MURNI . kmudian , aku pakai ksut sorgsorg . sbbnya sorg aku tak knai lgsg ! huhuhu .

then , aku jalan laa sorgsorg . dtg seorg budak permpuan pngawas . menyoal aku . haha . dri sek mana . knpa pindah . nama apa . mcm2 lg laa . dan budak tuu nama nya IZZATI . budak 8AAAAAAAA kowtt . adoiii . kmy sembang smpailah msuk ke kelas . dan aku terpingga-pingga nk mncri tmpt duduk . sbb sorg aku tak knai . hurrmmm ! ALHAMDULILLAH ! ada 1 tmpt kosong di tepi tingkap , ada budak perempuan nii , suruh aku duk kt situ . aku pun duduk laa . di sebelah dea. dn dea pun seorg pngawas dn salah seorg plajar 8AAAAAAAA ! dpt dowk jgak kt sebelah budak pndai . haha .

dan masuk laa guru klas kmy . guru klas kmy memperkenalkan namanya PUAN NAZIROH BINTI ABDUL SHOMAD . dea guru baru pd thun ini . guru klas aku mngajar KIMIA . aiyoo . haha . kmudian , cikgu suruh lantik KETUA TINGKATAN , PEN. KETUA laa . dan so on . so , depa pun mula laa nk melantik . aku tatau nama budakbudak dlm klas tuu . yg aku tw IZZATI td dan kwn sebelah aku jaa yg bernama ZURIATI . hehe . dan smpai lah kt 1 jwtn tuu . sbg KETUA KEBERSIHAN nama aku disebut oleh sesorg . budabudak dlm klas tuu heran laa , sapa dea . kmudian . aku lah yg jd ketua kebersihan tuu . kna buat jdual tugasan pulokk dah . adooiiii . hahaha . tapa , nsib bek aku ada pupu aku , she can help me . haha . dea kreatif . hehe .

ukeyh , smpai sini dulu laa . aku tak larat dah nak type . lgpun solat asar pun dak lg . hahaha . ukeyh laa . smpai di sini dulu yaa . :) . ASSLAMUALAIKUM SEMUA !!!



Thanks for reading